jossanssimsblogg

Direktlänk till inlägg 15 juni 2013

Egen challenge!

Av josefine - 15 juni 2013 18:14

Hej! Jag har kommit på en egen liten challenge till sims!

Den heter TeenHouseChallenge och går alltså ut på att man från tonåring till ungdom ska ha ett eget hus på tomten och sköta sitt eget liv helt själv. Självklart får du ha fler personer än bara någon vuxen sim och tonåringen. De andra i hushållet ska ha ett eget hus som de ska bo i och sköta sig själva i medans tonåringen sköter sig själv. Det jag försöker förklara är att du får ha fler i hushållet men tonåringen får inte komma in i deras hus.


REGLER:

# Du MÅSTE ha en ungdom, vuxen eller åldring i hushållet.

# Inga fusk är tillåtna förutom moveobjects och resetsim.

# Ingen annan än tonåringen får komma in i huset.

# Om något går sönder måste tonåringen laga det själv, alltså får hen inte ringa den där personen som lagar sakerna.

# Huset få max vara 17x17 rutor men gärna mindre.

# Om din tonåring blir hämtad av socialvårdshavaren (eller vad det nu heter?) eller dör så blir det "game over".

# Din tonåring får tyvär bara beställa pizza en gång i veckan och får bara äta ute en gång i veckan eftersom det går ut på att hen ska klara sig själv.

# Din tonåring måste såklart ha ett fungerande hus, alltså ett kök med bänkar, spis, kylskåp diskmaskin/handfat (så de kan diska). Och ett badrum med toa, handfat och dusch. Och ett sovrum med säng.

# Huset måste innehålla minst ett sätt som din sim kan underhålla sig med.

#  Det är inget krav att du ska ha träningssaker i huset, alltså löpband och sånt.

# Du får ha husdjur om du vill.

# Du måste se till så att din sim gör läxorna!

# Du får inte ha hembiträde/butler.

# När din sim har gått ut skolan måste den ha MVG.




Innan du börjar spela vill jag bara säga att när ni har gjort en fammilj och ska flytta in i staden så måste ni köpa en tom tomt. Ni ska sedan öppna fuskrutan (ctrl+shift+c) och skriva in testingCheatsEnabled true och sedan öppna den igen och skriva in familyfunds [efternamn] 30 000. Då kommer hushållet ha 30 000 simdaler att bygga sitt hus med. sedan ska du skriva in det igen så du har 30 000 att bygga tonåringens hus med. Du sska alltså bygga huset till den andra familjen med de första och sedan bygga tonåringens hus med de andra. Sedan kan du börja spela. Glöm bara inte att stänga av testingCheatsEnabled true fusket. För att göra det skriver du false istäallet för true.




Hoppas ni tycker att denna challenge verkar intressant att testa och lämna gärna en kommentar och ni provar och hur det går för er om ni gör det.


 
 
Matilda

Matilda

16 juni 2013 14:13

Vad är själva målet med challengen hehe? :p

http://Mittsims.blogg.se

josefine

3 juli 2013 22:08

Målet är att från tonåring till ungdom bo i ett eget litet hus. Jag vet att den inte vart så bra men jag tyckte bara att det var lite kul att prova att komma på en egen Challenge och jag ville publicera den. Jag förstår om du inte hittar någonmening med den men det var kul att prova.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av josefine - 11 september 2013 20:14

Hej! Jag kan ju börja med att säga förlåt för den usla uppdateringen men jag har vääääldigt bra anledningar... 1. Min fröken ÄLSKAR visst att ge oss läxor så därför hinner jag inte blogga, knappt spela sims och knappt vara med vänner längre! 2. D...

Av josefine - 12 augusti 2013 14:14

Hej. Förlåt för den usla uppdateringen... Jag har varken haft ork eller lust att blogga, dessutom, när jag väl velat så har jag inte tid att blogga! Under sommarlovet så har jag lagt ner massa tid på att vara med kompisar. Dessutom så är ju sommarlov...

Av josefine - 26 juli 2013 10:20

Hej, uppdateringen kommer inte vara bra på ett tag eftersom jag ska till Tyskland. Det kanske blir nåt inlägg nån gång sådär men inte något jätte det inlägg. Jag har ju tyvärr ingen tillgång till dator när vi är i Tyskland men nån gång kanske jag kan...

Av josefine - 18 juli 2013 11:46

Hej, jag ska gå rakt på sak: Jag kollade nyss på stistiken till bloggen och nästan inga läser bloggen och det känns lite meningslöst att ha bloggen och behöva tänka på att uppdatera hela tiden så jag funderar på att lägga ner bloggen... För, som sagt...

Av josefine - 18 juli 2013 11:32

Hej, jag vet att jag inte har bloggat på väldigt länge, men jag har inte haft tid, ork eller lust. Jag spenderar mycket av min tid med att vara med kompisar och jag kan nog inte blogga när jag är med kompisar riktigt, dessutom så ska jag till Tysklan...

Presentation


Jossanssimsblogg

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards