jossanssimsblogg

Alla inlägg under juni 2013

Av josefine - 21 juni 2013 14:46

Hej, förlåt att uppdateringen suger men jag har in haft tid att blogga. Men men, jag är på väg till farmor och farfar men jag tar med mig datorn så jag kan blogga och spela sims. Förresten så har jag köpt Destination Världen och Drömjobb och jag är jätteglad! Tyvärr hann jag bara installera drömjobb innan vi åkte men det var ju det som jag längtat efter mest så det gör inget. Förlåt igen att jag suger på att uppdatera men ni överlever nog.

Av josefine - 15 juni 2013 18:14

Hej! Jag har kommit på en egen liten challenge till sims!

Den heter TeenHouseChallenge och går alltså ut på att man från tonåring till ungdom ska ha ett eget hus på tomten och sköta sitt eget liv helt själv. Självklart får du ha fler personer än bara någon vuxen sim och tonåringen. De andra i hushållet ska ha ett eget hus som de ska bo i och sköta sig själva i medans tonåringen sköter sig själv. Det jag försöker förklara är att du får ha fler i hushållet men tonåringen får inte komma in i deras hus.


REGLER:

# Du MÅSTE ha en ungdom, vuxen eller åldring i hushållet.

# Inga fusk är tillåtna förutom moveobjects och resetsim.

# Ingen annan än tonåringen får komma in i huset.

# Om något går sönder måste tonåringen laga det själv, alltså får hen inte ringa den där personen som lagar sakerna.

# Huset få max vara 17x17 rutor men gärna mindre.

# Om din tonåring blir hämtad av socialvårdshavaren (eller vad det nu heter?) eller dör så blir det "game over".

# Din tonåring får tyvär bara beställa pizza en gång i veckan och får bara äta ute en gång i veckan eftersom det går ut på att hen ska klara sig själv.

# Din tonåring måste såklart ha ett fungerande hus, alltså ett kök med bänkar, spis, kylskåp diskmaskin/handfat (så de kan diska). Och ett badrum med toa, handfat och dusch. Och ett sovrum med säng.

# Huset måste innehålla minst ett sätt som din sim kan underhålla sig med.

#  Det är inget krav att du ska ha träningssaker i huset, alltså löpband och sånt.

# Du får ha husdjur om du vill.

# Du måste se till så att din sim gör läxorna!

# Du får inte ha hembiträde/butler.

# När din sim har gått ut skolan måste den ha MVG.




Innan du börjar spela vill jag bara säga att när ni har gjort en fammilj och ska flytta in i staden så måste ni köpa en tom tomt. Ni ska sedan öppna fuskrutan (ctrl+shift+c) och skriva in testingCheatsEnabled true och sedan öppna den igen och skriva in familyfunds [efternamn] 30 000. Då kommer hushållet ha 30 000 simdaler att bygga sitt hus med. sedan ska du skriva in det igen så du har 30 000 att bygga tonåringens hus med. Du sska alltså bygga huset till den andra familjen med de första och sedan bygga tonåringens hus med de andra. Sedan kan du börja spela. Glöm bara inte att stänga av testingCheatsEnabled true fusket. För att göra det skriver du false istäallet för true.




Hoppas ni tycker att denna challenge verkar intressant att testa och lämna gärna en kommentar och ni provar och hur det går för er om ni gör det.


Av josefine - 9 juni 2013 22:35

Hej, förlåt att jag suger på att uppdatera men jag har glömt ! Jag tänkte iallafall tipsa och en blogg som ni kan läsa. Den heter Fantasims3.bloggplatsen.se. Där skrivs det om de olika spelen som kommer ut, historier, simmar och mycket mer!

Presentation


Jossanssimsblogg

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards